پيام استاندار يزد به مناسبت گراميداشت يوم ا... سوم خرداد، سالروز آزادسازي خرمشهر

یزدفردا:استاندار يزد به مناسبت فرا رسيدن يوم‌ا... سوم خرداد، سالروز آزادسازي خرمشهر پيامي صادر كرد. 

محمدرضا فلاح‌زاده در اين پيام آورده است: در روزشمار تاريخ هر سرزميني، اتفاقات جاودان و ماندگاري است كه ملت ها به آن مباهات كرده و مي بالند. تاريخ ايران اسلامي نيز، سرشار از رخدادهايي است كه صحنه سلحشوري و استقامت مردان و زنان اين مرز و بوم مي باشد، در ميان همه اين رخدادها، فتح خرمشهر چيز ديگريست چرا كه به فرموده امام خميني(ره) «خرمشهر را خدا آزاد كرد‌.» سوم خردادماه سال 61 ، يوم اللهي بود از جنس ايثار و شهادت، ميداني بود براي عرضه مردانگي و رشادت مرداني كه روزگار كمتر به خود ديده بود.

پيام فتح خرمشهر، پيام مقاومت، خودباوري و تكيه بر هويت مردماني بود كه همه چيزشان خدا بود و بس. براي ملتي كه آزادگي را برگزيده بود، پيروزي بر دشمن قسم خورده، تنها در سايه ايستادگي و ايثار حاصل مي شد.

نبرد خرمشهر، نبردي بود كه مردانش آسمان و زمين را به هم پيوند زدند تا ثابت شود اين ملت با خدامحوري و خوداتكايي و در پرتو هدايت هاي مقام عظماي ولايت مي تواند فتح الفتوح جاودانه اي را در كشور بيآفرينند.

آزادسازي خرمشهر، عرصه سلحشوري و فداكاري مرداني بود كه جان بر كف نهادند و عاشقانه، شهادت را برگزيدند و به مصداق «عند ربهم يرزقون» جاوداني هميشگي خود را تضمين كردند. فتح خرمشهر بار ديگر ياد و خاطره شهيد محمد جهان آرا و همرزمان دليرش را در جبهه هاي مقاومت در ياد ها زنده مي كند و عطر عزيزشان را به عنوان سمبل و نماد ايستادگي و رادمردي در ميهن اسلامي پراكنده مي نمايد.

فتح خرمشهر، عرصه نوآوري و شكوفايي در كارنامه عمليات رزمندگاني بود كه توكل بر خدا و تكيه بر خلاقيت و هويت ملي مذهبي را سرلوحه جهادشان قرار دادند و به حق درخشان ترين پيروزي را به ثبت رسانيدند كه در طول چند قرن اخير نمي توان مشابه آن را يافت.

اينجانب با تبريك فرا رسيدن سالروز آزادسازي خرمشهر، شهر خون و حماسه، به ملت عزيز ايران، ياد و خاطره همه شهيدان هشت سال دفاع مقدس را گرامي داشته و به مقام شامخ آنها اداي احترام مي كنم.

موفقيت همگان را در پيمودن راه شهدا، با بهره گيري از استراتژي بلند بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران، امام راحل(ره) و در پرتو منويات مقام معظم رهبري از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا